Eğitim-Öğretim Şube Müdürlüğünün Görevleri
Personel Listesi
Şube Müdürü Nurten KORKMAZ
Şef Nalan KUTLU
Eğitim-Öğretim Şube Müdürlüğünün Görevleri
- Akademik Takvimlerin hazırlanması, yazışmalarının yapılması ile ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesi
- Eğitim komisyonu üyelerinin bilgilerinin Yönetim Bilgi Sistemine girilmesi, Eğitim Komisyonu gündemi ve kararlarının oluşturulması
- Öğrenci değişim programları (Erasmus-Sokrates-Farabi-Mevlana) ile ilgili yazışmaların yapılması ve tanınma belgelerinin incelenmesi
- Ders kodlarının verilmesi, akademik birimler tarafından önlisans/lisans/lisansüstü/çift anadal/yan dal programları için oluşturulan (revizyon, güncelleme vb) eğitim-öğretim program dosyasının incelenerek Eğitim Komisyonuna sunulması, ders bilgi paketlerinin Bologna kullanıcıları tarafından https://ects.mu.edu.tr/tr sayfasında güncellenip/güncellenmediğinin takibinin yapılması
- Yaz öğretimi ile ilgili yazışmaların yapılması.
- Akreditasyon ile ilgili yazışmaların yapılması ve onay alan programların bilgilerinin YÖKSİS’e girişlerinin yapılması.
- Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı ile Eğitim Fakültesi dışında kalan lisans programlarında ki Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı işlemlerinin yürüterek belgelerin basılması
- Diploma, diploma eki ve transkript belgesi basım, onay, tescil, teslim vb. işlemler ile akademik birim tarafından hazırlanan diploma defterlerinin ciltlenmesi ve arşivlenmesi
- Kurum ve kuruluşlardan talep edilen mezuniyet belgesi ve bilgilerinin teyidine ilişkin iş ve işlemlerin yürütülmesi
- Mezuniyet töreni ile ilgili yazışmaları yapmak, dereceye giren öğrencilerin tespiti ile ilgili iş ve işlemlerin yapılması
- Kurumların veya öğrencilerin talep ettiği belgelerin düzenlenmesi, onaylanması ve verilmesi (pasaport hariç, öğrenci belgesi, transkript, ikinci nüsha diploma vb.)
- Öğrenci disiplin soruşturmaları ile ilgili yazışmaların yapılması. Disiplin cezası alan öğrencilerin itirazlarının Üniversite Yönetim Kuruluna sunulması, disiplin soruşturması sonrası dosyaların arşivlenmesi ve ceza alan öğrencilerin disiplin cezası bilgilerinin OBS’ye işlenmesi ve yazışmalarının yapılması ile ilgili iş ve işlemlerin yapılması
- Üniversite Yönetim Kurulunda görüşülmesi gereken yarıyıl izni talepleri ile ilgili işlemlerin yapılması ve izin alanların akademik birimler tarafından OBS’ye girilmesinin takip edilmesi
- Birim yönetim kurulunda görüşülen ve Üniversitemiz Yönetim Kuruluna sunulan özel öğrenci belgelerinin incelenmesi, Üniversite Yönetim Kurulu kararları ile ilgili yazışmaların yapılması.
- İntibak (af, yatay, dikey geçiş, önceki öğrenim vb) işlemleri ile ilgili akademik birimler tarafından yapılan işlemleri incelemek ve koordinasyonu sağlanması
- Akademik birim tarafından uzaktan öğretim yöntemiyle verilmesi teklif edilen derslerin Senato ve YÖK onayının alınması ve uygulanmasının sağlanması ile ilgili yazışmaların yapılması
- Yönetmelik/Yönerge ve esaslar hazırlama/değiştirme ile ilgili iş ve işlemlerin yapılması
- Akademik birimler tarafından azami öğrenim süresini dolduran öğrenciler ile ilgili yapılan işlemlerin takip edilmesi
- Kurum içi ve kurum dışı ders uygulama izinlerinin alınması ile TÜBİTAK öğrenci projeleri yazışmalarının yapılması
- Ders açılması, Öğrenci ve Öğretim elemanı üzerine ders ataması, ders programları, sınav programları, başarı katkı oranları vb. eğitim-öğretim faaliyetleri ile ilgili iş ve işlemlerin akademik birimler tarafından yapılmasını sağlanması.
- Meslek stajları, iş yeri eğitimi ile ilgili yazışmaların yapılması.
- Türk ve Akraba Toplulukları Başkanlığına Türkiye Mezunları Bilgi Formunu hazırlayarak gönderilmesi
- Sosyal etkinlik belgesi ile ilgili akademik birimler tarafından yürütülen iş ve işlemlerin takip edilmesi
- Savcılık/Cezaevi/Emniyet Müdürlüğünden gelen olaylara karışan öğrenciler ile ilgili yazışmaların yapılması
- Üniversitemiz imza yetkililerine ait imza sirkülerinin hazırlanması ve Muğla Valiliğine gönderilmesi
- Kalkınma Planı anketi ile ilgili YÖKSİS girişlerinin yapılması
- Gelen-Giden evrakların kaydı, dağıtımı işlemlerinin yapılması
- Sürekli/geçici görev yolluğu vb. hazırlama, giyim yardımı vb. listelerin hazırlanması, maaş ile ilgili iş ve işlemleri yaparak Strateji ve Geliştirme Daire Başkanlığına gönderilmesi
- Bütçe çalışmaları için ödenek durum tablosunun hazırlanarak Strateji ve Geliştirme Daire Başkanlığına gönderilmesi
- Kalite komisyonu çalışmaların yapılması ve koordinasyonun sağlanması
- Dairemiz tarafından hazırlanan belgelerin onaylanması ve aslı gibidir yapılması
- Müdürlük arşivinin oluşturulması ve düzenlenmesi
- Müdürlük personeli ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.(izin, vekalet, rapor, göreve başlama ve görevden ayrılma vb.) İlgili yazıların personele tebellüğ edilmesi, imza karşılığı duyurulması ve takibinin yapılması
- Dijital Üniversite Öğrenci İşleri Otomasyon Programının geliştirilmesi, uygulamada karşılaşılan aksaklıkların giderilmesi için Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı ile birlikte yapılacak koordinasyon ile ilgili iş ve işlemlerin yapılması
- Görev alanına giren işlerle ilgili Üniversite Yönetim Kurulu, Senato evrakının hazırlanması, sunulması, çıkan kararların ilgili birimlere gönderilmesi ve karar doğrultusunda yapılan işlerin takibi ile ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesi.
- Resmi Gazete takibinin yapılması
- Bilgi Edinme Kanunu kapsamında görev alanına giren iş ve işlemlerin yapılması
- Stratejik Plan ve birim kalite komisyonu çalışmaları ile ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesi
- Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı e-postasına gelen mesajlar ile ilgili işlemlerin yapılması
- Hizmetlerin hızlı, doğru ve verimli yürütülmesini sağlayıcı çalışmaların yapılması
- Daire başkanlığınca hizmetin gereği verilecek diğer iş ve işlemlerin yürütülmesi.