T.C.
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
KALİTE AMAÇ VE HEDEFLER
AMAÇ: 1-Kaliteli hizmet sunmak. Paydaş memnuniyetini ölçmek, iyileştirme çalışmaları yapmak
HEDEF: (Sürekli)
- Paydaşlarla sürekli iletişim içinde olmak. Sürekli bilgilendirmek
- Paydaş memnuniyetini ölçmek, memnuniyeti sağlamak
- Paydaş beklentilerini belirlemek, belirlenen beklentilerin gerçekleşmesi için iyileştirme yapmak
- Sunulan hizmet karşılığında beklentilerin gerçekleşme düzeyini belirlemek.
AMAÇ-2 Öğrenci Bilgi sistemininin doğru ve hatasız kullanılmasını sağlamak, tespit edilen sistemsel ve kullanıcı hatalarından kaynaklanan sorunları önlemek.
HEDEF
• Uluslararası öğrencilerin Üniversiteye başvurularının, değerlendirilmesinin öğrenci bilgi sitemi ile uyumlu elektronik ortamda yapılması ve kayıt hakkı kazananların başvuru modülü üzerinden sisteme aktarılmasının sağlanması,
• Öğrenci bilgi sisteminde kullanıcıların karşılaştıkları sorunları, kullanıcı taleplerini ve ihtiyaçları belirlemek ,
• Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ve yazılımcı firmadan destek alınarak öğrenci bilgi sisteminde ihtiyaç duyulan iyileştirmelerin yapılmasını sağlamak,
• Not girişlerinin doğru ve zamanında yapılmasını sağlamak,
• Not girişlerinde ve başarı notunun belirlenmesinde akademik personelin karşılaştığı sorunları ve beklentilerini belirlemek,
• Mezuniyet işlemlerinin hızlı ve hatasız yapılmasını sağlamak,
• Diploma, diploma eki, transkript, öğrenci belgesinin elektornik imza ile imzalanmasını sağlamak,
• YÖKSİS’e hatasız ve hızlı veri aktarımının sağlanması, veri aktarımında karşılaşılan sorunların çözülmesi,
• İlişik kesme işlemlerinin mezuniyet işlemleri ile birlikte yürütülmesinin sağlanması, mezunları bekletmeden diploma tesliminin en hızlı şekilde yapılmasının sağlanması.
AMAÇ: 3-Kayıt, kayıt yenileme ve ders kayıt öncesi öğrencilerin ve akademik danışmanların bilgilendirilmesi, akademik yetersizlik ve ders yükü aşaması gibi sorunların otomasyon üzerinden kontrollerinin sağlanması, öğrenci ve danışmanların karşılaşacakları sorunların çözülmesi.
HEDEF: (Sürekli)
• Kayıt yenileme ve ders kayıt öncesi öğrencileri ve akademik danışmanları bilgilendirmek, kayıt öncesi hazırlıkların tam yapılıp yapılmadığının kontrolünü sağlamak,
• Mazeret kaydı, ders ekleme-silme, önceki öğrenimin tanınması ile muafiyet işlemlerinin öğrenci bilgi sistemine doğru ve zamanında işlenmesini sağlamak,
- Akademik danışmanların otomasyon sistemini doğru kullanmalarını sağlamak ve karşılaşacakları
sorunları önceden belirlemek ve çözümlemek,
- Akademik danışmanların otomasyon programı kullanımı ile ilgili karşılaşabilecekleri
sorunları ve çözümlerini öğrenci işleri otomasyon programında çözmek.
AMAÇ: 4- Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği değişikliği,ön lisans ve lisans programlarında önceki öğrenimin tanınması, kredi transferi, intibak ve muafiyet işlemlerine ilişkin yönerge, mezuniyet belgeleri ile diploma ve diploma defterlerinin düzenlenmesinde uyulacak esaslara ilişkin yönerge, ön lisans lisans programlarında staj yönergesi ve ihtiyaca göre yeni yönetmelik, yönerge taslakları hazırlamak, ilgili komisyonlara ve kurullara sunmak. Tüm birimlerin ve öğrencilerin mevzuat ile ilgili bilgi eksikliklerini gidermek.
HEDEF: (Sürekli)
• Öğrenci işleri ile ilgili Yönetmelik/Yönerge/ Esasları güncellenmek, ihtiyaca göre yeni yönetmelik, yönerge, esas taslakları hazırlamak, ilgili komisyonlara ve kurullara sunmak,
• Öğrenci işleri ile ilgili yönetmelik/yönerge vb. güncel mevzuatı dairemiz web sayfasında yayımlamak,
• Web sayfamızda mevzuat ve uygulamaları ile ilgili sıkça sorulan sorular bölümünü güncel tutmak,
- Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı personelinin belli aralıklar çerçevesinde daire içinde mevzuat vb. Konularda güncel bilgileri almalarını sağlamak,
- Enstitü/Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokul sekreterliklerinin ve öğrenci işleri çalışanlarının mevzuatta yapılan güncellemelerle ilgili bilgelenmelerini sağlamak.
AMAÇ: 5-Mezunlarla ilişkileri güçlendirmek.
HEDEF: (Sürekli)
- Öğrencilerin “Muğla Sıtkı Koçman Üniversiteli “olma düşüncesini güçlendirmek
- Mezunlarla iletişimi sağlayabilmek üzere web hizmetleri sunmak
- Akademik birimlerden ve akademik personelden destek almak
- Mezunların bilgi ve belge ihtiyaçlarını çok kısa sürede tamamlamak
AMAÇ: 6- Karar alma ve uygulamada çalışan personelin katılımını ön planda tutmak ve sorumluluk vermek. Çalışanları bir üst göreve hazırlamak, aidiyet duygularını geliştirmek ve sorumluluk almalarını sağlıyarak özgüvenlerini yükseltme, çalışma koşullarını iyileştirmek, verimliliğini artırmak memnuniyetini ölçmek,
HEDEF: (Sürekli)
- Çalışanların yetkileri dahilinde sorumluluk almalarını sağlamak.
- Çalışanların görüş ve önerileri ile daire içinde alınan kararlara katılmalarını sağlamak.
- Çalışanların bilgi ve becerilerini arttırmalarını teşvik etmek.
- Yapılacak iş organizasyonu ve eğitimlerle çalışanları bir üst göreve hazırlamak.
- Yaptıkları işin önemi ile kendilerine verilen önemli hissetmelerini sağlamak.
- Sunulan hizmet karşılığında beklentilerin gerçekleşme düzeyini belirlemek.
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı personelinin memnuniyetini ölçmek, çalışma koşullarından memnuniyetini sağlamak